Vad innebär sjukvårdsrådgivning och vårdkoordinering?

Det betyder att våra legitimerade djursjukskötare hjälper kattägaren med en första bedömning av djuret och ger förslag på hur ägaren ska gå vidare. Kattägaren kan också få hjälp med remiss eller bokning via veterinärklinik.

Rätt klinik direkt

Vi ser till att dina kattungeköpare får hjälp av en klinik anpassad för den skada eller sjukdom som katten råkat ut för. Det kan vara på fysisk klinik, eller via ett digitalt veterinärbesök hos en av våra veterinärer. Sjukvårdsrådgivning och vårdkoordinering via Agria Katt Extra sker via telefon på 0775-88 88 88, öppet dygnet runt alla dagar, året om.

När ska kattägaren ringa?

Om katten uppvisar symtom på sjukdom eller skada som inte är av akut eller livshotande karaktär bör djurägaren snarast kontakta Agria. Vi kommer hjälpa till med en första bedömning av ärendet och föreslå nästa steg utifrån kattens tillstånd.

Om katten råkat ut för en sjukdom eller skada av allvarlig karaktär som kräver omedelbar akutvård ska man snarast kontakta veterinär, men djurägaren kan alltid få råd och stöd av oss i ett första skede.

Kontakta oss


0775-88 88 88

Sjukvårdsrådgivning och vårdkoordinering sker via telefon av legitimerad djursjukskötare eller djurvårdare, och är öppet dygnet runt. Du kan få råd, hänvisning eller hjälp med bokning och remiss – utifrån vad som bedöms vara bäst för just din hund eller katt och det aktuella ärendet.